22 Reacties
Anneke

Ik heb een 2landen sim besteld maar ook met activeren geeft het aan dat dit nummer niet bestaat hoe kan dat? Gebeld naar info nr en bijna 30 min wachten op antwoordt,kost ook veel geld,dus moet nu 10dagen wachten op bericht wat er gaande is terwijl kaart nieuw is met 5euro tegoed en na registratie nog eens 5euro.dus ik hoop dat dit snel wordt opgelost anders heb ik niets aan de kaart.

Mo Maghsoudi

Beste Anneke,

Bedankt voor je reactie.

Het lijkt erop dat je simkaart verlopen of defect is. Daar is voor de rest niets meer aan te doen.

Ik zou je adviseren om even het contactformulier op hun website in te vullen.
Dan ontvang je waarschijnlijk gewoon een nieuwe simkaart dat wel werkt.

Met vriendelijke groet,
Team PrepaidSimkaart.net

Rohit

Wat kost het als je in Suriname bent en belt in Suriname naar andere provincies nummers? Dat staat nergens vermeld.
Bvb dank.

Mo Maghsoudi

Beste Rohit,

Op de website van TeleSur is dit helaas ook niet vermeldt. Ik ga er vanuit dat je tegen dezelfde tarieven belt.
Echter, zou ik je aanraden om even contact op te nemen met TeleSur.

Met vriendelijke groet,

Team Prepaidsimkaart.NET

Sharmila

Ik heb sinds 2 maanden problemen
Bin het bellen naar Suriname huistelefoon, mobiel bellen wil wel
Maar elke keer hoor ik van klantenservice van telesur het hoeft geen probleem te leveren
Het ligt niet aan mijn simkaart
Maar op de huistelefoon
Wordt er langzamer hand gek van.

Mo Maghsoudi

Beste Sharmila.

Als het niet aan de simkaart ligt, dan zou het wellicht toch kunnen liggen aan de huistelefoon.
Misschien is het een oplossing om deze te laten vervangen én het dan nog een keer te proberen?
Hopelijk komt u er dan uit.

Met vriendelijke groet,

Team PrepaidSimkaart.net

Jeet

Kan ik mijn 06 nummer van nederland ook naar telesur meenemen als provider verandering?

Merel

Beste Jeet,

Je kunt nummerbehoud aanvragen voor je Nederlandse nummer op de Telesur simkaart.
Dit kun je regelen door in te loggen op ‘Mijn Telesur’ en daar het aanvraagformulier in te vullen.

Met vriendelijke groet,

Team PrepaidSimkaart.net

Iwan

Vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn twee landen sim niet geblokkeerd word, omdat ik lang niet opgewaardeerd hebt? PS er staat wel altijd een bepaalde saldo erop.

A.M. Bruijnder

Op 1 november 2016 heb ik via iDeal een bedrag van € 10,00 aan Telesur overgemaakt voor een 2-landensim van Telesur.
Omdat de simkaart niet wordt geleverd heb ik hierover inmiddels al diverse keren telefonisch contact gehad met de klantenservice, zelfs afgelopen vrijdag nog.
Inmiddels is de post al weer geweest en heb ik vandaag (29 november 2016) de simkaart weer niet ontvangen.
Dit heeft mij doen besluiten dit te melden bij Consuwijzer van Autoriteit Consument en Markt.

Ook heb ik Telesur erop gewezen dat zij ernstig in gebreke zijn.
Op advies van Consuwijzer heb ik ze tot 2 december 2016 de tijd gegeven om mijn bestelling te leveren.
Anders aangegeven dat ik de overeenkomst wil ontbinden en mijn geld retour wil voor uiterlijk 9 december 2016.
Ik heb de klacht ook bij Telesur in Suriname neergelegd, misschien dat het helpt.
Als ze totaal niet reageren ga ik er een officiele melding van maken bij Consuwijzer en ga ik er ook zeker de media mee zoeken.

rik

ja maar ik ben naar Su geweest en Bij terug keer in nederland doet mijn simkaart het niet zo goed. Men kan mij bellen uit Su maaar ik kan niet terug bellen en in nederland ook niet

DR Rackerb

mie e bel voor € 0,007 per min naar suriname met telesur nr

Adjo

ik heb nu een prepaid van Lyca, bellen naar fam. in Sur op vaste tel. kost € 0,19 /min.
Zag ik bij Telesur €0,10/min zo dat scheelt wat.
Dus ga ik over naar Telesur, dus hoef niet meer.
Dan blijf ik maar bij Lyca betaal ik wat meer en kan ik s’nachts lekker slapen.

mvg
xxxxxx

Alida

TELESUR VERBREEKT STEEDS DE VERBINDING ALS MEN BELT, DUS DOE IK NIET MEER MEE OM TE BELLEN MET TELESUR SIM IK GA OVER NAAR DIGICEL DOEIIIIIII.

R. Manurat

Beste,

ik heb op 29-4-2014 een simkaart besteld via internet. Op 6-5-2014 heb ik gebeld op 0900 klantenservice hoever het met bestelling stond. Deze zou eind week 19 binnenkomen. Op 13-5-2014 weer gebeld met klantenservice. Ik zou worden teruggebeld. Nog steeds niet gebeld en nog erger geen simkaart. Ik heb nog enkele weken om mijn nummer te porteren naar Telesur sim anders vervalt mijn nummer. Waar blijft mijn simkaart en waarom word ik niet correct teruggebeld of gemaild, want die hebben zij ook.

bvd

admin

Beste Manurat,

Jeetje dat is niet zo best van TeleSur!
Wij adviseren vaker om te klagen “in het openbaar” via Facebook of Twitter.
Verschillende providers zijn hier wel meer en meer actief op m.b.t. het afhandelen van klachten, aangezien de hele wereld kan meelezen.

Heb je dit al geprobeerd?

Met vriendelijke groet,

Team PrepaidSimkaart.net

Maria

Geachte heer/mevrouw,

Om te beginnen weet ik niet of mijn klacht hier melden zin heeft omdat ik uit bovenstaand bericht kan opmaken dat het bijna een maand geduurd heeft voordat P. Haye een antwoord kreeg.
Ik heb op vrijdag 28.03.2014 een klacht gemeld bij de klantenservice. Ik zou hierover teruggebeld worden. Ik hoorde niks en heb maandag 31.03.2014 wederom gebeld. Hwet was spijtig dat ik nog niet begeld was, erg vervelend meldde degene die ik aan de lijn had. Ik ga uw klacht doorzetten en vraag of er contact met u opgenomen kan worden. Dit heb ik drie keer gehoord en nog steeds ben ik niet teruggebeld noch is mijn onterecht afgeschreven beltegoed van 12 euro niet bijgeschreven op mijn rekening. We zijn inmiddels 1 week verder. Wanneer kan ik mijn geld verwachten? Vanaf oktober wordt er zo nu en dan geld van mijn tegoed afgeschreven terwijl ik een belbundel heb. Ik bel iedere keer (nu in totaal al 16 keer het geval) en het tegoed wordt binnen 1 dag bijgeboekt. Waarom wacht ik nu al een week en wordt mij iedere keer beloofd dat ik dezelfde dag nog gebeld wordt en hoor ik niets? Als het andersom was geweest en ik moest jullie betalen zou het dan gepikt worden als ik zo met jullie om zou gaan?
Ik ben benieuwd wanneer ik een reactie ontvang en wanneer die 12 euro bijgeschreven wordt.

Met vriendelijke groet,

Maria

admin

Beste Maria,

Bedankt voor je melding. Wij achten het erg belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zowel positieve als negatieve verhalen melden met betrekking tot providers.
Erg vreemd dat er ten onrechte beltegoed wordt afgeschreven. Wij kunnen niet direct antwoord geven op jouw vragen omdat providers dit soort informatie niet delen met ons.
Aangezien je géén reactie krijgt kun je wellicht de Facebook van Telesur proberen. Hier komen berichten open en blood voor alle consumenten wat bedrijven vaak eerder in staat stelt om problemen op te lossen.
Ik kijk zojuist top de Facebookpage van TeleSur en lees dat er meer mensen zijn met jouw probleem.

Mochten er echt er nog meer klachten zijn in dezelfde aard zijn horen wij het graag. Pas als klachten in grote getalen binnenkomen kunnen organisaties als wij de providers wellicht aanspreken op hun zaken doen.

Probeer je het eerst even via de Facebook page?

Kun je ons ook laten weten of het uiteindelijk wordt opgelost?

Super veel succes en houd ons op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

Team PrepaidSimkaart.net

L van der Horst

Goedenmiddag,

Ik heb al jaren een 2landen simkaart van Telsur en bel en/of sms voor circa €100,00 per maand met Suriname naar meestal een mobielnr. van Telesur dus ervaring genoeg zou ik zo zeggen. Het is mij opgevallen dat het regelmatig voorkomt dat de verbinding, tijdens een gesprek, zomaar wordt verbroken en ook dat vele smsjes niet aankomen maar wel van het saldo worden afgeschreven. Verder is het vervelend dat ze geen microkaarten leveren deze moet je zelf op maat knippen.

Met vriendelijke Groeten,
Louis van der Horst.

P.Haye

Goedemiddag,
Ik heb afgelopen maandag van mijn saldo(van mijn telesur mobiel/simkaart) voor 20 euro omgezet naar 500 belminuten (ik hield nog 6 euro en nog een paar centen als saldo over.
Ik heb met mijn moeder in Suriname gebeld en vervolgens was het saldo van 6 euro over en werd mijn gesprek beeindigd.
Ik kon niet meer met mijn moeder bellen. Hierna heb ik op 0900 van de Telesur gebeld en vervolgens gaven zij aan dat er problemen waren en waaarschijnlijk daarom niet kon bellen.Ik heb inmiddels diverse keren gebeld en elke keer werd mij beloofd dat het probleem opgelost zou worden maar helaas tot op heden zit ik nog steeds met 500 belminuten en kan hiermee niet bellen. Ik heb ook inmiddels weer voor 10 euro opgewaardeerd om mijn moeder te bellen. Inmiddels ben ik al zoveel geld kwijt geraakt met het bellen op 0900 van Telesur. Ik heb al een paar keer emailberichten met klachten doorgestuurd maar krijg geen antwoord.Zij laten helemaal niets van zich horen en inmiddels zit ik met 20 euro belminuten op mijn mobiel waar ik niets mee kan.

Heeft u voor mij een oplossing?

Met vriendelijke groet.
P. Haye

admin

Beste P.Haye,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg van het probleem. Het is natuurlijk niet netjes van Telesur dat er geen reactie wordt gegeven.
Het probleem is dat wij als vergelijker voor jou consument ook machteloos staan tegenover dit soort zaken wat volledig bij de provider zelf ligt.
Een oplossing hebben wij dus niet voor het probleem. Wat wij in het verlengde van jouw verhaal wel gaan doen is een specifieke blogpost toewijden aan het goedkoop bellen naar Suriname met een prepaid sim.
Wij hopen je op deze wijze dan te helpen met een eventuele keuze voor een andere provider.
Wanneer wij dit bericht online gaan plaatsen staat nog niet helemaal vast. Wij zullen dit binnen 10 werkdagen proberen te realiseren dus houdt de website even in de gaten.

Kun je ons op de hoogte houden hoe het probleem uiteindelijk is opgelost?

Heel veel succes!

Team PrepaidSimkaart.net

Robin

Telesur kun je tegenwoordig ook makkelijk online opwaarderen via recharge[punt]com/nl-SR/

Laat hieronder een reactie achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

achttien − 2 =